آخرین اخبار

کسب ۲ رتبه ارزنده کشوری توسط بسیج ساندگی کهگیلویه و بویراحمد

مسوول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به ۲ رتبه ارزنده استان یکی در آب شرب روستایی و دیگری پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ اشاره کرد.

اشتراک گذاری
16 مرداد 1402
کد مطلب : 6658

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، سرهنگ ناصر صالحی در نشست خبری با صحاب رسانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی گفت: یکی از اهذاف اصلی در بحث رسانه دنبال می کنیم در راستای تبیین خدمات نظام  هستیم و در این زمینه هم افزایی با دولت وجود دارد .

مسوول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۳۷۹ بعد از ادغام جهاد سازندگی، بسیج سازندگی با اهداف مختلفی تشکیل شد و بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در سطح استان بدون هیچ چشم‌ داشتی فعال بوده و خدمات ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی در سه چهار سال اخیر جهش‌های خوبی داشته و  با حمایت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در سه چهار حوزه کارهای محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهد که محرومیت‌زدایی عمرانی یکی از اهداف بسیج سازندگی است و طی این مدت ۵ هزار پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی اجرا شد.

این مسئول افزود: سال گذشته ۶۴۹ منزل مددجویان توسط بسیج سازندگی افتتاح و تحویل شد ۷۰ پروژه دیگر در دست احداث است، موضوع اساسی این است که کلیه پروژه‌های  آبرسانی روستایی با اعتبار که استاندار و آبفا در نظر گرفته اند به بسیج سازندگی واگذار شد که ۹۹ روستا آبرسانی و هم‌اکنون دارای آب شرب پایدار و استاندارد است و۳۰ روستا هم در حال کار است که از این حیث در رتبه دوم کشور هستیم.

صالحی گفت: ۱۵۰ روستای دیگر در فاز دوم طرح آبرسانی بسیج سازندگی قرار دارد و امسال سال پربرکتی در آبرسانی روستایی است، ضمن اینکه با اختصاص اعتبار بسیج سازندگی در حوزه راه روستایی، مدرسه و سایر حوزه ها ورود خواهیم کرد همچنان که در زلزله سی‌سخت ۱۵۰ منزل ساختیم و تحویل دادیم.

وی بیان کرد: ۱۵۰۰ سری جهیزیه در محرومبت زدایی غیر عمرانی اهدا خواهیم کرد، ۴۰۰ هزار بسته معیشتی با همکاری مسوولان کشوری و خیرین در دوران کرونایی تحویل داده شد، ۳ هزار  بسته لوازم التحریر، ۶ هزار لوازم ورزشی‌، ۱۰۰  سریاقلام صوتی تحویل هیات های مذهبی شد.

صالحی افزود: یکی از اهداف بسیج کار در مناطق محروم و مناطق حاشیه شهر است که امیدوارم با ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های مربوط به قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اختصاص داده شده و خبرهای خوبی انعکاس داده می‌شود.

این مسئول گفت: در راستای موضوعات اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی سال گذشته اعتبار مربوط به تسهیلات تبصره ۱۶ و وام های ۱۵۰ میلیون تومانی را داشتیم که ۳۸۰ میلیارد برای تسهیلات اختصاص داده شد و ۳۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ جذب شد، تعداد دو هزار و ۷۰۰ پرونده تشکیل و تسهیلات تبصره ۱۶ دریافت کردند که رتبه دوم کشور در این زمینه هستیم.

وی بیان کرد: امسال اعتبارات در قالب  تبصره ۱۸ یک هزار میلیارد تومان است که بسیج سازندگی آمادگی جذب بیش از ۵۰ درصد این اعتبار را دارد و برای ایجاد اشتغال تحویل مردم دهد.

 صالحی گفت: ۶۸۰ صندوق قرص الحسنه مردم یار را داریم که فعال هستند و بیش از ۷۰ شرکت تعاونی، احداث دهکده اقتصاد مقاومتی که در مصنوعات بتونی، قارچ خوراکی، کرم میلورم و تولید فنس و گلاب گیری فعال است و امیدوارم بحث دامداری و دام شبک را داشته باشیم که ۱۲۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم در این دهکده ها شغل ایجاد است.

وی افزود: زائرسرای استان در مشهد مقدس یک ماه پیش کلنگ‌زنی شد و اعتبارات خوبی از محل استانی و سفر رئیس جمهور به این پروژه اختصاص داده شد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 1 =